Logo-VVMR_n-12png
Головна
  • Місто
    • Про місто
    • Історія міста
    • Символіка міста
    • Пам’ятки архітектури
    • Почесні відзнаки міста
    • Герої не вмирають!
    • Міжнародне співробітництво
    • Партнерство
    • Стратегія розвитку
    • Генеральний план міста
    • Статут територіальної громади м. Володимир
    • Паспорт громади
    • Економічний профіль громади
    • Соціальний паспорт громади
    • Карта громади
    • Громада дружня до дітей та молоді
  • Новини
  • Міське врядування
    • Міський голова
    • Заступники міського голови
      • Матвійчук Ярослав Анатолійович
      • Гудим Андрій Богданович
      • Лошенюк Ірина Панасівна
    • Секретар міської ради
    • Депутатський корпус
      • Депутати міської ради
      • Депутатські фракції
      • Постійні комісії міської ради
      • Проекти порядків денних постійних комісій
      • Трансляції/записи засідань постійних комісій міської ради
      • Погоджувальна рада
      • Регламент Володимирської міської ради
      • План роботи міської ради
      • Графік прийому депутатів
      • На допомогу депутату
    • Старостинські округи
    • Виконавчий комітет
      • Склад виконавчого комітету
      • Регламент роботи виконавчого комітету
      • План роботи виконавчого комітету
      • Відеозаписи/трансляції засідань виконавчого комітету
      • Виконавчі органи
      • Органограма
    • Кодекс етики
    • Архів
      • Регламент Володимир-Волинської міської ради VII скликання
      • Депутати міської ради VII скликання
      • Аналітична довідка щодо діяльності депутатів Володимир-Волинської міської ради
      • Графік прийому громадян в округах депутатами
      • Постійні комісії міської ради VII скликання
  • Мешканцям
    • Сервіси
      • Контакти
      • Електронне звернення
      • ЦНАП
      • Вакансії міста
      • ТІЦ
      • Міський транспорт
      • Громадська участь
      • Доступ до публічної інформації
      • Запобігання корупції
    • Бюджет
      • Бюджет громади
      • Реквізити рахунків
      • Програмно-цільовий метод
      • Інститутам громадянського суспільства
      • Інформація щодо надходження та використання коштів
    • Соціальний захист
      • Переселенцям
        • Рада з питань ВПО
      • «Соціальне таксі»
      • Заклади соціального захисту населення
      • Інформація управління соціальної та ветеранської політики
      • Фінансова допомога
      • Колективні договори
      • Подолання незадекларованої праці
      • Праця неповнолітніх під час воєнного стану
    • ЖКГ
      • Комунальні підприємства
      • Реєстр ОСББ та ЖБК
      • Черговість проведення ремонтів
      • Тарифи на ЖКП
      • Житлова політика
      • Квартирний облік
      • Реєстр житлових приміщень
      • Енергозбереження
      • Карта доступності
      • Угода мерів
    • Інформація від установ
      • Військовий облік
      • Управління ПФУ
      • Центр зайнятості
      • Статистика
      • Бюро правничої допомоги
      • Центр пробації
    • Освіта, культура та спорт
      • Заклади освіти
      • Заклади культури
      • Спорт
      • Молодіжний кредит
      • Молодіжна рада
    • Для учасників бойових дій, учасників АТО
      • е-Ветеран
      • Інформація АТО
    • Охорона здоров’я
      • Коронавірусна інфекція COVID-19
      • Заклади охорони здоров’я
      • Захисні споруди
      • Безпека громадян
  • Туристам
  • Бізнес
    • Економіка, торгівля і транспорт
      • Перелік промислових підприємств
      • Перелік закладів торгівлі і сфери послуг
      • Mayors for Economic Growth
      • Транспортне сполучення
      • Публічні закупівлі
      • Податкові агенти
      • Сезонна торгівля
    • Залучення інвестицій
      • Інвесторам/релокація бізнесу
      • Індустріальний парк “Володимир”
      • Карта інвестиційних можливостей
      • Інвестиційний паспорт / Investment passport
      • Кредитний рейтинг
      • Земельні відносини
      • Комунальне майно
      • Державна підтримка великих інвестиційних проєктів
    • Підприємцям
      • Бізнес в умовах воєнного стану
      • Програма сприяння розвитку малого і середнього підприємництва
      • ФПП “Бізнес-центр”
      • Ставки податку
      • Мінімальна вартість місячної орендної плати 1 кв.м. для фіз.осіб
      • Зовнішня реклама. Вивіски
      • Онлайн послуги для бізнесу
      • Аграріям
  • Документи
    • Міський голова
      • Розпорядження міського голови
      • Протоколи комісії з питань ТЕБ та НС
    • Міська рада
      • Рішення міської ради
      • Проєкти рішень міської ради
      • Проекти порядків денних сесій
      • Протоколи сесій міської ради
      • Трансляції/записи засідань сесій міської ради
      • Архів проектів рішень міської ради
    • Виконавчий комітет
      • Рішення виконавчого комітету
      • Проєкти рішень виконавчого комітету
      • Порядки денні засідань виконавчого комітету
      • Протоколи засідань виконавчого комітету
      • Трансляції засідання виконавчого комітету
      • Архів проєктів рішень виконавчого комітету
    • Регуляторна політика
      • План діяльності з підготовки проектів
      • Повідомлення про оприлюднення
      • Регуляторні акти
      • Проєкти регуляторних актів
      • Звіт про здійснення регуляторної політики
      • Нормативні документи по регуляторній політиці
    • Інше
      • Містобудівна документація
      • Реєстр містобудівних умов та обмежень
      • Програми громади
      • Реєстр наказів про присвоєння адрес
      • Очищення влади
      • Набори відкритих даних
      • Правила благоустрою
      • Правила  користування міським пасажирським транспортом
    • Місцеві вибори
      • Місцеві вибори 2020
  • Відкриті дані
    • Відкриті дані на data.gov.ua
    • Набори відкритих даних
  • Ветеранам

Звідки береться небаланс води та хто за нього має сплачувати: роз’яснює водоканал

16.09.2024Житлово-комунальне господарствоТетяна Ізотова

Уявімо ситуацію: ви у компанії друзів зайшли у кафе на чай. Вам приносять його у скляному чайнику, і кожен наливає собі стільки, скільки вип’є. Наприкінці офіціант надає рахунок. Йому не цікаво, хто скільки випив, і як платитиме, також неважливо, скільки лишилось у чайнику, для нього головне – отримати оплату. Щось подібне відбувається із водопостачанням. Водоканал постачає воду у будинок, де ведеться її облік, і раз у місяць виставляється рахунок за споживання. Тобто вся вода, що зайшла, має бути оплачена, утім числі й небаланс (різниця).

Що таке «небаланс»?

«Небаланс» – різниця між об’ємом води, яка зайшла у буди­нок, і тим об’ємом, який су­марно показують квартирні лічильники мешканців бу­динку. Якщо сума показни­ків квартирних лічильників менша, ніж той об’єм, що зайшов у будинок згідно з показниками загальнобудинкового лічильника, КП «Володимирводоканал» розподіляє об’єм пропорційно вказуючи індивідуальне споживання кожного з абонентів, усім мешканцям будинку. «Методика розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг», затверджена Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства  України  від 22.11.2018р. №315 відповідно до вимог Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», передбачає,  що мешканці багатоквартирного будинку, як співвласники цілісного майнового комплексу, мають сплатити за весь об’єм води, який зайшов у їх будинок. Тож небаланс розподіляється на всіх спожива­чів будинку.

Варто зауважити, законодавство дозволяє самостійно розподіляти небаланс (різницю) між собою. Мова йде про колективний договір ОСББ, управителями або ЖБК із підприємством. Водоканал лише контролюватиме показники загальнобудинкового лічильника, а розподіл здійснюватимуть самі мешканці. Такі нововведення є нормою чинного законодавства, і діють по усій території України. Варто зауважити, уклавши колективний договір, мешканцям не буде нараховуватись абонентська плата.

Для прикладу візьмемо багатоквартирний будинок, у якому є 100 квартир. При укладанні колективного договору з ОСББ, ЖБК або іншою юридичною особою можна зекономити на абонентській оплаті 1918 гривень у місяць. Скажіть, чи не варто задуматись у даному випадку над самостійним розподілом небалансу? Мабуть, так.

Однак, якщо мешканці все ж таки приймуть рішення зупинитися на індивідуальних договорах, КП «Володимирводоканал» пропонує наступний вид співпраці, який полягає у тому, що підприємство не буде здійснювати перерозподіл небалансу, натомість люди продовжуватимуть сплачувати за показниками своїх квартирних лічильників, а небаланс буде сплачуватись коштом ОСББ. Для прикладу, на вулиці Ковельській, 106 через аварійну ситуацію на водопровідній трубі у підвальному приміщенні стався витік води, що був зафіксований головою ОСББ. В результаті, жителями будинку прийнято рішення оплатити втрати коштом ОСББ.

Як бачимо, варіантів оплати за водопостачання є кілька, але вибір залишається за вами.

А тепер давайте розберемось, звідки береться небаланс

Однією з причин виникнення небалансу є відсутність показників лічильників. Досить часто люди не подають показники (забули, проігнорували, немає нікого вдома). Хоча згідно із законом України, спожива­чі зобов’язані щомісяця по­давати їх виконавцю послуг, тобто «Володимирводоканалу». Навіть тоді, коли немає споживання (мешканці не користуються послугами), все одно зобов’язані подавати фактичні показники. Показники повинні подаватися вчасно та відповідати дійсним, оскільки від їх точності залежить визначення небалансу між загальнобудинковим лічильником та сумарним об’ємом спожитої води у будинку, що обліковується квартирними лічильниками.     

Крім того, небаланс виникає й через втручання у роботу вузлів обліку або порушення їх роботи (магніти, самовільні врізки у будинкову мережу водопостачання);

  • на різницю впливає також метрологічна похибка між загальнобудинковим і квартирним вузлами обліку;
  • кількість прописаних жителів з фактичною кількістю тих, які проживають у квартирах, де немає лічильників. Для прикладу, у квартирі, де прописана одна людина, проживає кілька, відповідно споживання води збільшується. У такому випадку небаланс (різницю) розподіляють на кількість фактично проживаючих осіб;
  • витік води у підвальному приміщенні, аварії або спожиття її на потреби будинку без обліку (необліковані витрати води на полив зелених насаджень, ремонт під’їздів тощо). Щоб не переплачувати за «втрачену» воду, балансоутримувачі, ОСББ та УЖК повинні слідкувати за станом внутрішньо будинкових мереж і вчасно усувати пошкодження. Крім того, у разі виникнення певних змін (проведення аварійних або ремонтних робіт у будинку), прохання до управителів, голів ОСББ: повідомляти водоканал про дані випадки задля документального їх оформлення з метою нарахування згідно з методикою розподілу та уникнення непорозумінь щодо нарахувань.

Для прикладу, у Володимирі на обслуговуванні КП «Володимирводоканал» знаходиться понад сто багатоповерхівок обладнаних загальнобудинковими лічильниками, на основі яких здійснюється комерційний облік води. І лише у деяких із них завдяки контролю з боку ініціативних жителів вдалося відслідкувати та зафіксувати втрати води.

Так, на  вулиці Луцькій, 158, після того, як виявили несанкціонований відбір води, втрати по будинку зникли. Ще один випадок допоміг позбутися втрат у будинках, що на вулицях Луцькій та Драгоманова. Під час обстеження квартирних лічильників контролерами водоканалу були виявлені впливи магніту. Після чого дівчата наклеїли індикаторну пломбу і, о, диво, втрати зникли. Якщо когось цікавить, яке покарання понесли винні у крадіжці води, відповідаємо, – їм нараховані чималі штрафи. З претензією щодо нарахувань на водоканал звернулася жителька вулиці Луцької, 103.

Під час з’ясування обставин, виявилось, що жінка довгий час не подавала показники лічильника, через що не тільки у неї виникли проблеми з нарахуванням, а й у сусідів, на яких розподілялась небаланс (різниця). По вулиці Луцькій, 154 наразі проводяться ремонтні роботи з утеплення будинку. Як ви думаєте, де беруть воду майстри? Правильно, з мережі підвального приміщення, де є крани, але немає індивідуальних лічильників на них. А хто буде за неї платити? Звичайно жителі будинку. А хто буде винен у завищених платіжках? Вгадали, – водоканал. Чому? Бо нараховуватиме за ВСЮ спожиту воду, яка зайшла до будинку. Подібна ситуація й за адресами: вулиця Ковельська, 101, 103, 108, де також відсутні індивідуальні лічильники на внутрішніх мережах підвального приміщення, звідки деякі жителі беруть воду на технічні потреби.

Отже, підсумовуючи вище написане, задля уникнення небалансу «Володимирводоканал» насамперед рекомендує вчасно подавати показники, допускати контролерів до лічильників, аби ті могли перевірити їх на справність та наявність магнітів, а також слідкувати за мережами у підвальних приміщеннях, аби не було витоків води. Водночас підприємство радить мешканцям, які проживають у багатоквартирних будинках самостійно розподіляти небаланс (різницю) між собою, заключивши колективний договір ОСББ, управителями або ЖБК із підприємством. Таким чином ви зможете контролювати споживання води та сплачувати за фактичне споживання, а також вам не буде нараховуватись абонплата.

Ми хочемо, аби кожен із вас зрозумів, водоканал не є якимсь каральним органом, який накладає штрафи чи застосовує примусові заходи. Його основна функція – забезпечувати якісне водопостачання та водовідведення. Однак він змушений вчасно отримувати оплату за свої послуги, щоб мати можливість функціонувати.

Також нагадуємо про передачу показників лічильника, яку потрібно здійснювати станом на 1 число поточного місяця. Це можна зробити, зареєструвавшись в особистому кабінеті: https://ok.uvkgvv.com.ua/home чи чат-бот viber: viber://pa?chatURI=uvkgvv_bot 

 

КП “Володимирводоканал”

Попередня стаття Відбудеться чергове заняття з підготовки до національного спротиву Наступна стаття Міський голова Ігор Пальонка провів особистий прийом громадян

Пошук

Недавні записи

  • На Волині стартував Перший обласний хоровий конкурс
  • До уваги потенційних орендарів! 
  • Досягнення володимирських спортсменів за минулі вихідні
  • Міський голова провів особистий прийом громадян
  • Актуальний перелік вакансій у місті та районі
Червень 2025
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
« Тра    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Категорії

Casinology

Володимирська міська рада. Офіційний сайт

Слідкуйте за нами

Facebook
YouTube

Контакти

вул. Данила Галицького, 5 м. Володимир
0800 333 262
post@volodymyrrada.gov.ua
0800 351 291 - ЦНАП

Навігація

  • Головна
  • Міський голова
  • Заступники міського голови
  • Виконавчі органи
  • Інвесторам/релокація бізнесу

Пошук

Сайт створено Вест Стрім Розробка сайту