18 лютого у Києві відбулося засідання Правління Асоціації міст України, у якому взяв участь перший заступник міського голови Володимира-Волинського Ярослав Матвійчук.
На порядку денному засідання були наступні питання:
- Звіт про виконання рішень Правління АМУ.
- Про пропозиції АМУ щодо змін до Конституції України в частині територіальної організації влади та місцевого самоврядування.
- Про пропозиції АМУ щодо міжбюджетних відносин.
- Про проведення XVI Українського муніципального форуму.
- Про Стратегію АМУ з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків на 2020-2022 роки та Плани заходів щодо реалізації Стратегії на 2020 рік.
- Про прийом у члени АМУ.
- Про План роботи Правління та Виконавчої дирекції АМУ на 2020 рік та Кошторис видатків АМУ на 2020 рік.
- Про ситуацію з розміщенням Виконавчої дирекції АМУ.
- Різне.
В Асоціації представили Концепцію щодо змін до Конституції України в частині територіальної організації влади, якою пропонується запровадити дворівневе місцеве самоврядування: первинний рівень – муніципалітет (один або декілька населених пунктів з навколишніми територіями); вторинний рівень – область (спільні інтереси жителів муніципалітетів області).
Згідно Концепції, державну виконавчу владу в АР Крим, областях та повітах здійснюють виключно територіальні представництва органів державної влади. Порядок та способи координації вказаних територіальних представництв визначаються законом.
Асоціація міст України звернулася також до Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України щодо збереження повноважень органів місцевого самоврядування з контролю за додержанням законодавства про працю. Зокрема, з 2017 року Законом України від 06.12.2016 № 1774 ОМС надано повноваження здійснювати контроль за додержанням законодавства про працю та накладати відповідні штрафи. Станом на січень 2019 року 123 міста обласного значення (87% від загальної чисельності) та 396 об’єднаних територіальних громад (48% від загальної чисельності) взяли на себе повноваження з контролю. У них працює 582 місцевих інспектори праці.
Здійснення органами місцевого самоврядування контролю за додержанням законодавства про працю є дієвим механізмом збільшення доходів місцевих бюджетів через детінізацію економіки. В той же час, не всі залишились задоволеними наданням права ОМС здійснювати цей контроль. На сьогодні існує ряд ініціатив, направлених на його позбавлення – це і законопроєкт № 0958 від 29.08.2019 який прийнято в першому читанні у липні 2017 року.
У травні-серпні 2019 року така практика призвела до зменшення зайнятості працівників на 279 тисяч громадян, а отже і втрат місцевих бюджетів від недонадходжень податку на доходи фізичних осіб.
Серед питань, що підлягали розгляду, були теж про зменшення та окупність тарифів на тепло, виділення коштів на комунальні дороги з дорожнього державного фонду.
Як повідомив Ярослав Матвійчук, представники Асоціації підготували звернення до прем’єра щодо фінансування “вторинки”, проблемних питань медичних установ і лікарні Володимира-Волинського як закладу першого рівня.