13 вересня у Володимирській міській раді відбулось підписання меморандуму між Володимир-Волинською міською територіальною громадою в особі міського голови Ігоря Пальонки та представниками шведсько-українського проєкту «Підтримка децентралізації в Україні».
Мета підписання даного меморандуму – формування ефективної шкільної мережі, в тому числі мережі закладів освіти, які забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти задля підвищення доступності і якості надання освітніх послуг в громаді, що є одним із завдань процесу децентралізації в Україні.
Шведсько-український проєкт «Підтримка децентралізації в Україні», що фінансується Урядом Королівства Швеція та впроваджується Шведською асоціацією місцевих влад та регіонів (SALAR), працює в Україні з 2015 року та, маючи фахову експертну команду, зреалізував цілий ряд завдань щодо зміцнення місцевого самоврядування, покращення доступності і якості послуг, які надаються безпосередньо в територіальних громадах. Одним із завдань, які реалізовували експерти/експертки проєкту, було надання фахової допомоги територіальним громадам щодо формування ефективних шкільних мереж задля підвищення доступності і якості надання освітніх послуг в громадах.
Під час зустрічі з представниками проєкту міський голова Ігор Пальонка зазначив, що дана співпраця для громади надзвичайно важлива, адже процес реформування закладів освіти, який має бути завершено до 2027 року, викликає чимало запитань та побоювань. Натомість забезпечення дітей якісною освітою – одне із головних завдань місцевої влади.
Представники шведсько-українського проєкту «Підтримка децентралізації в Україні» Олег Фасоля, Айдер Сеїтосманов та Войтек Мархлєвски поділилися успішним досвідом створення нової якісної системи освіти в територіальних громадах, які співпрацювали з проєктом, та напрацьованими підходами до моделювання спроможної шкільної мережі.
Представники проєкту також наголосили на необхідності роботи над становленням старшої профільної школи та запропонували навчальну та методичну підтримку, що допоможе налагодити комунікацію між усіма учасниками навчального процесу – вчителями, учнями , батьками, а також місцевою владою. Адже важливі рішення щодо реформи освіти мають бути попередньо напрацьовані усією громадою, яку буде поінформовано щодо усіх деталей.
«Противників освітніх змін ми хочемо зробити їхніми прихильниками, що плануємо досягати шляхом консультацій, воркшопів, опитувань та інших заходів, які поліпшуватимуть комунікацію», – зазначив керівник компоненту підтримки освіти на місцевому рівні шведсько-українського проєкту Олег Фасоля.
Начальник управління з гуманітарних питань Оксана Бігун висловила сподівання, що експерти проєкту допоможуть з правильними кроками у побудові в громаді профільної освіти, аби у 2027 році діти навчались уже в повноцінному профільному ліцеї.