16 березня у залі засідань міськвиконкому відбулось громадське обговорення нових тарифів на проїзд у міських маршрутках. Перший заступник міського голови Ярослав Матвійчук на початку засідання відразу зазначив, що рішення про підняття плати за проїзд до 4 гривень є непопулярним, але вимушеним, адже складові тарифу – вартість паливно-мастильних матеріалів, запчастин до автомобілів, заробітна плата працівників – мають тенденцію до постійного зростання. Але водночас він висловив прохання від імені міського голови та усього виконавчого комітету до перевізників, аби підняття плати за проїзд дітей шкільного віку відбувалось поступово, тобто, у період навчання – з 1,5 до 2 гривень, а вже у час канікул – 3 гривні, як просять підприємці, що здійснюють перевезення.
Слово від перевізників узяв Ігор Павловський. Він та його колеги згодились, що в період роботи школи та позашкільних установ готові возити дітей за дві гривні, але лише до 20.00 вечора. Крім того, Ігор Петрович детально зупинився на проблемах, які спонукали підняти тарифи на перевезення, а це і повна відсутність можливості заробити кошти та вкласти їх у оновлення автопарку, аби людям створити комфортніші умови, і вибір кваліфікованих водіїв на користь закордонних заробітків у порівнянні із місцевою зарплатою, яку може запропонувати підприємець. 4 гривні, як зазначив перевізник, – це не надприбутки, це можливість протриматись до кращих часів, у які хочеться вірити.
Серед тих, хто підтримував перевізників у правомірності їхнього прохання, але з умовою лише незначного зростання ціни на дитячий квиток, була і заступник міського голови Лариса Кулікова. Вона також дала ряд відповідей на різноманітні запитання присутніх, зокрема, розповіла, яким чином здійснювались перевірки пасажиропотоку, наголосила, що усі розрахунки нового тарифу детально вивчені та погоджені Антимонопольним Комітетом України. З подякою за розуміння і ефективну співпрацю звернувся до перевізників голова Зимнівської ОТГ В’ячеслав Католик, який зазначив, що вищі тарифи обґрунтовані економічною ситуацією, але їх прийняття на часі, адже це дозволить зберегти усі існуючі рейси, що для людей дуже важливо.
У обговоренні виступив голова спілки ветеранів та учасників АТО Юрій Степанюк, який погодився з необхідністю підтримки бізнесу, що забезпечує послуги із перевезення пасажирів, утім просив підприємців бути уважними та толерантними до всіх без винятку пільговиків. Власне, відшкодуванням пільг за перевезення та, на яке закладено кошти у місцевому бюджеті, а також встановленням ліміту на проїзд безкоштовно двох пільговиків на рейс, цікавився заступник голови громадської ради при міськвиконкомі Микола Гінайло. Як відповіли керівники причетних структурних підрозділів, з понеділка кошти на компенсацію затрат із перевезення громадян пільгових категорій будуть перераховані підприємцям, що мають окремі пільгові маршрути. А от возити громадян безоплатно перевізники не мусять, та з доброї волі під час заключення договорів із виконкомом міськради згоджуються надавати такі послуги принаймні двом пільговикам на рейс. Микола Гінайло також пропонував перевізникам узяти та використовувати наявні у місті автобуси-гармошки, але вони усі відмовились, аргументуючи високими затратами на їх утримання, недостатністю пасажиропотоку для таких великих транспортних засобів та особливостями дорожніх розв’язок, у які ці автобуси просто не впишуться. В свою чергу депутат міськради Ярослав Жук наполягав на необхідності електронного обліку пасажирів.
В результаті: більшість присутніх висловилась за необхідність нових тарифів, один представник громадськості, а саме Микола Гінайло був проти. Проект рішення про встановлення плати за проїзд буде винесено на розгляд виконавчого комітету міськради. На завершення роботи Ярослав Матвійчук ще раз подякував за підтвердження соціальної відповідальності перевізників, які з розумінням поставились до прохання про перевезення дітей, адже у містах Нововолинську і Ковелі такі ініціативи міської влади підтримані не були.