15 вересня в рамках шведсько-українського проєкту «Підтримка децентралізації в Україні» міський голова Ігор Пальонка провів робочу зустріч з представниками проєкту та очільниками Зимнівської і Смідинської громад В’ячеславом Католиком та Оксаною Піцик.
Нагадаємо, що днями Володимирська міська рада підписала меморандум про співпрацю зі шведсько-українським проєктом «Підтримка децентралізації в Україні». Фінансується проєкт Урядом Королівства Швеція та впроваджується Шведською асоціацією місцевих влад та регіонів (SALAR), працює в Україні з 2015 року та, маючи фахову експертну команду, зреалізував цілий ряд завдань щодо зміцнення місцевого самоврядування, покращення доступності і якості послуг, які надаються безпосередньо в територіальних громадах. Одним із завдань, які реалізовували експерти/експертки проєкту, було надання фахової допомоги територіальним громадам щодо формування ефективних шкільних мереж задля підвищення доступності і якості надання освітніх послуг в громадах.
Відтак в ході зустрічі обговорили питання реформування у громаді старшої школи. Координатором цієї частини проєкту є керівник компонента підтримки освіти на місцевому рівні Олег Фасоля. «Уже третій день поспіль ми проводимо зустрічі з вчителями, батьками та учнями шкіл вашої громади. У вас виховані, прогресивні та проєвропейські діти, які готові до змін», – зазначив пан Олег. Він також наголосив і на тому, що репетиторство, яке сьогодні є дуже поширеним (особливо серед учнів старшої школи), не повинно набувати таких великих масштабів. Якісну освіту учні повинні здобувати саме в стінах школи під час уроків. Тим паче, що заняття з репетитором не можуть дати дитині навичок комунікації з однолітками, роботи в команді, розуміння конкурентного середовища та багато іншого. Приміром, на базі старшої школи може бути створений потужний хімічний кабінет з лабораторією, де навчатимуться майбутні хіміки чи медики. Адже по завершенні середньої школи до ліцею уже вступатимуть учні, які чітко визначились зі своєю майбутньою професією, бо частина учнів відсіється, обравши навчання в коледжах чи училищах.
Міський голова Ігор Пальонка зауважив, що залучивши до навчання у старшій школі учнів з сусідніх громад, у профільному ліцеї навчатиметься близько 500-600 учнів.
«Сьогодні перед нами постали нові виклики в галузі освіти, яка зараз перебуває на стадії реформування. Переконаний, що завдяки командній роботі нам вдасться покращити якість освіти і при цьому залишити задоволеними усіх учасників освітнього процесу», – підсумував міський голова.
Загалом робота представників шведсько-українського проєкту у нашій громаді триватиме упродовж кількох місяців.