Мабуть зайве переконувати, що кожному, хто живе в нашому місті не байдуже, яким воно стане через десяток а то й більше років. Як сказав Чарльз Ф. Каттерінг “Майбутнє цікавить мене в зв’язку з тим, що я збираюсь провести там решту свого життя”. Що зробити для того, аби в нашому місті жилося комфортно всім жителям громади? Яким воно має бути, щоб у ньому залишалась молодь?
Саме над цими питаннями працюють сьогодні найактивніші члени громади, створюючи стратегічний план розвитку міста до 2015 року. Адже сміливі, вдалі ідеї, сформульовані ними сьогодні незабаром можуть принести локальні успіхи. Ми розробляємо його, щоб потім ефективно розвивати наше місто, наш регіон, збільшити нашу конкурентоспроможність щодо сусідніх адміністративних одиниць, створити сприятливе середовище для інвестицій.
Фактичним початком кампанії з розробки стратегічного плану розвитку міста Володимира–Волинського на 2005-2015 роки можна вважати 4 грудня 2003 року коли консультанти західноукраїнського регіонального навчального центру фундації “Україна–США” провели в нашому місті перший семінар–навчання з реалізації проекту “Партнерство громад для поширення досвіду місцевого самоврядування”. Попередньо узгоджена робоча група зі стратегічного планування після прискіпливого обговорення обрала назву проекту – “Майбутнє княжого міста”.
Група нараховувала 38 чоловік. Вона об’єднала представників громадських організацій, спеціалістів міськвиконкому, студентів, депутатів міської ради, підприємців, пенсіонерів, журналістів.
Ми вдячні всім жителям міста, які вносять свої пропозиції, ідеї.
Найпершим важливим завданням, яке виконала група, було визначення громадської думки жителів міста. Зокрема проведено анкетування серед учнівської та студентської молоді на предмет бачення ними майбутнього образу міста. Всього було опрацьовано 2417 анкет по яких зроблено висновки, визначено стратегічні цілі, досягнення яких забезпечить набуття містом придуманого молоддю образу. Згідно думки юнацтва робоча група визначила образ як “Древнє місто з розвинутою туристичною і культурно–освітньою інфраструктурами, зі стабільною економікою та зразковим правопорядком”.
Далі стартувала анкета для дорослого населення. В пресі почали з’являтись перші відгуки мешканців міста про роботу над стратегічним планом та бачення проблем міста і поради щодо шляхів їх вирішення.
4 червня 2004 року після проведення роботи по визначенню громадської думки через анкетування, яке проводилось протягом січня–травня, робоча група підсумувала результати та визначила остаточний образ бачення майбутнього міста. З’ясувалось, що на думку жителів міста найперспективнішим напрямом економічного розвитку є розвиток переробної і харчової промисловості (27,0%), потім легка промисловість (19,8%), розвиток туристичної галузі (16,6%).
Проблемами, які потребують негайного розв’язання виявились – безробіття та працевлаштування молоді – 27,5%, забезпеченість житлом – 17,9%, медичне обслуговування 14,3%.
Для організації належного дозвілля в місті необхідно впорядкувати зони відпочинку на річці Луга та озері “Лісне” (18,9%), створення парку розваг (15,3%), завершення будівництва спортивного комплексу (14,5%).
Найактивнішу участь в анкетуванні взяли жінки (62,3%), працюючі громадяни склали 71,9%, найбільшу частку (44,1%) опитаних склали громадяни віком до 45 років.
Долучились до стратегічного планування і наймолодші. Учні 5–8 класів взяли участь в конкурсі творів на тему “Якби я був мером…”.
Одночасно фахівці управлінь і відділів міськвиконкому працюють над створенням описово – аналітичної частини стратегічного плану, яка необхідна для вибору тієї чи іншої стратегії розвитку міста.
Члени робочої групи шляхом атаки здійснили SWOT–аналіз сильних та слабких сторін нашого міста, можливостей щодо змін на краще та загроз щодо його позитивного розвитку.
В результаті творчої роботи і тривалих дискусій робочою групою було визначено бачення громадою бажаного майбутнього нашого міста, яке сформульоване так: “Володимир–Волинський – древнє місто з розвинутою економікою, туризмом, безпечне та комфортне для проживання.
Для досягнення головної мети стратегічного плану, сформульованого в Баченні, слід вирішити багато існуючих проблем, іншими словами – досягти багатьох цілей. Однак не всі вони мають однакову значимість. Серед них є справді вирішальні, тобто стратегічні цілі, без досягнення яких про виконання стратегічного плану не може й бути мови.
Робочою групою серед багатьох проблем були визначені ключові проблеми, а виходячи із них сформульовані три стратегічні цілі:
– місто економічного добробуту, що забезпечує сприятливі умови для підприємницької ініціативи громадян;
– регіональний туристичний центр;
– створення безпечного та комфортного середовища для проживання.
Розробивши за участю громади міста стратегічне бачення бажаного майбутнього міста, визначивши провідні напрями стратегічного плану розвитку робоча група доводить свій доробок до відома громади міста у формі Декларації, прийнятої робочою групою.
Ми не розробляємо стратегію заради процесу. Ми розробляємо її аби потім ефективно розвивати наше місто, щоб оптимально використати ресурси і мудро обминути підводні камені. Стратегічний план мусить передбачати різні варіанти розвитку подій, зовнішніх процесів.
Стратегія не створюється за закритими дверима міськвиконкому. Її співавторами можуть стати всі члени громади. Запрошуємо до співпраці!