Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки від 06.11.2023 р.
Замовник:
Володимир міська рада 44700, Волинська обл., місто Володимир, вул. Данила Галицького, будинок 5
1. Назва документа державного планування:
Детальний план території частини північного промислового району в межах частини
вулиці Володимира Великого у місті Володимирі Волинської області
2. Основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування:
Документація державного планування проект Детального плану території частини північного промислового району в межах частини вулиці Володимира Великого у місті Володимирі Волинської області є документацією з просторового планування на місцевому рівні. Детальний план території розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції, та підлягає стратегічній екологічній оцінці. Підставою для розроблення Детального плану території є рішення Володимирської міської ради №10/17 від 01 жовтня 2021 року «Про надання дозволу на розроблення детального плану території». У відповідності до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», детальний план території (ДПТ) – містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території. Детальний план території може виконуватись для ділянок в межах населених пунктів або поза межами населених пунктів. При розробленні детального плану території враховується генеральний план населеного пункту, схема планування Волинської області, стратегія просторового розвитку території, показники економічного, демографічного, екологічного, соціального розвитку відповідної території, програми розвитку інженерно-транспортної інфраструктури, охорони навколишнього природного середовища, охорони та збереження нерухомих об’єктів культурної спадщини та пам’яток археології, чинна містобудівна документація на місцевому рівні та проєктна документація, інформація земельного кадастру, заяви щодо забудови та іншого використання території.
3. Якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)
Розроблення детального плану території передбачає формування проектних рішень на всю територію проектної ділянки. Проектні рішення охоплюють усі види діяльності, які провадяться або провадження яких заплановане в перспективі на території ділянки. Проектні рішення архітектурно-планувальної організації та потреби територіального розвитку обумовлюються в тому числі завданням на розроблення детального плану території. Проект визначає територіальні (просторові) умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, в частині дотримання планувальних обмежень (санітарнозахисних зон, охоронних зон, природоохоронних зон), а також в частині дотримання режимів господарської діяльності в їх межах, які визначені законодавством України та низкою нормативно-правових актів та у сфері забезпечення норм санітарної гігієни та
охорони навколишнього природного середовища поза територією населених пунктів. До сфери охоплення СЕО детального плану території відноситься оцінка наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, від реалізації проектних рішень.
4. Інформація про ймовірні наслідки:
а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;
б) для територій з природоохоронним статусом;
в)транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення
Проект детального плану території не матиме значного впливу на довкілля та здоров’я населення, геологічне середовище, на флору та фауну. Детальний план розробляється з урахуванням природо-кліматичних умов, існуючого рельєфу території, особливостей прилеглої території та забудови, з дотриманням технологічних та санітарних розривів, з урахуванням взаємозв’язків основних та допоміжних споруд. Вплив планованої діяльності виявляється у виділенні в атмосферне повітря забруднюючих речовин від проїзду транспорту, створення стаціонарних джерел викидів забруднюючих речовин. Зміни мікроклімату, що безпосередньо пов’язані з відсутністю активних масштабних
впливів планової діяльності (значних виділень парникових газів, теплоти, вологи тощо) не відбудеться. Вплив на водне середовище відбуватиметься за рахунок утворення та відведення стічних вод. Вплив на геологічне середовище можливий внаслідок
проведення інженерно-технічних робіт, робіт з влаштування території. Вплив на ґрунтовий покрив полягатиме у ущільненні та перенесенні ґрунтового шару на етапі будівництва, проїзду транспорту при експлуатації Території з природоохоронним статусом в межах проектування відсутні. Транскордонний плив, у тому числі для здоров’я населення сусідніх держав відсутній
5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено
З метою розгляду альтернативних проектних рішень та їх екологічних наслідків під час здійснення стратегічної екологічної оцінки проекту «Детальний план території частини північного промислового району в межах частини вулиці Володимира Великого у місті Володимирі Волинської області» передбачається розглянути «Нульовий сценарій», без впровадження проектних змін. У разі незатвердження документу державного планування, а саме містобудівної документації «Детальний план території частини північного промислового району в межах частини вулиці Володимира Великого у місті Володимирі-Волинському Волинської області» та відмова від реалізації проекту призведе до неможливості розвитку економіки населеного пункту та області. За даною альтернативою подальший стабільний розвиток території є очевидно проблематичним, і ця альтернатива веде до погіршення екологічної ситуації, неефективного використання земельних ресурсів, хаотичної забудови дорожньої та вуличної мережі.
Оцінка ефективності вказаного альтернативного варіанту буде відображена у Звіті простратегічну екологічну оцінку.
6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки
Під час підготовки звіту стратегічної екологічної оцінки визначити доцільність і прийнятність планової діяльності і обґрунтування економічних, технічних, організаційних, державно-правових та інших заходів щодо забезпечення безпеки навколишнього середовища, а також оцінити вплив на навколишнє середовище в період забудови земельної ділянки, відведеної під об’єкт планової діяльності, дати прогноз впливу на оточуюче середовище, виходячи із особливостей планової діяльності з урахуванням природних, соціальних та техногенних умов. Для розробки СЕО передбачається використовувати наступну інформацію: – доповіді про стан довкілля, – статистичну інформацію, – фонові та лабораторні дослідження стану довкілля, – дані моніторингу стану довкілля, – оцінку впливу на довкілля планової діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля, – пропозиції щодо зміни існуючого функціонального використання території.
7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування
Зменшення негативних наслідків виконання ДДП: Під час проведення процедури стратегічної екологічної оцінки передбачені заходи для запобігання негативного впливу на довкілля та здоров’я населення по таких напрямках: – охорона рослинного покриву; – охорона атмосферного повітря; – охорона поверхневих та підземних вод; – охорона ґрунтів та геологічного середовища; – заходи щодо пожежної безпеки. Перелік проектних рішень для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків від планової діяльності, комплекс яких включає: – ресурсозберігаючі заходи (збереження і раціональне використання земельних та водних ресурсів, повторне їх використання та ін.); – планувальні заходи (функціональне зонування, організація санітарно-захисних зон, озеленення території та ін.); – охоронні заходи (моніторинг території зон впливу планової діяльності).
8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку
Пропонується така структура Звіту із СЕО:
1) Зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;
2) Характеристика поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та
прогнозовані зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде
затверджено;
3) Характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності працюючих та
населення, стану їх здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу;
4)Екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я працюючих та населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом;
) Зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я працюючих та населення,
встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;
6) Опис наслідків реалізації проектних рішень документу державного планування для довкілля, а також для здоров’япрацюючих та населення, у тому числі кумулятивних, синергічних, позитивних і негативних наслідків;
7) Заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного
планування;
8) Обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будьякі ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);
9) Заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я працюючих та населення;
10) Опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я працюючих (за наявності); 11) Резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-6 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.
9. Орган, до якого подаються зауваження та пропозиції та строки їх подання
Управління містобудування, архітектури та комунальних ресурсів, Адреса: 44700,
м.Володимир, вул. Устилузька, 17 umistobud@ukr.net (03342) 3-49-54
10. Повідомлення про оприлюднення Заяви про визначення обсягу СЕО:
На офіційному сайті міської ради: https://volodymyrrada.gov.ua/ від 06.11.2023
Замовник/Уповноважена особа замовника:
Володимир міська рада 44700, Волинська обл., місто Володимир, вул. Данила
Галицького, будинок 5, Киба Тарас Ярославович