Заява
Замовник: Володимирська міська рада Володимирського району Волинської області (Код ЄДРПОУ 04333164)
Назва документа державного планування
Детальний план території земельної ділянки ТОВ “Мустанг Транс” розміщеної в урочищі “Біля траси Нововолинськ” за межами населеного пункту села Заріччя Володимирського району Волинської області
Вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування
Детальний план території є містобудівною документацією місцевого рівня, яка розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції, та підлягає стратегічній екологічній оцінці. Підставою для розроблення детального плану території є Рішення Володимирської міської ради від 23 травня 2024р. № 34/20.Проєкт розроблятиметься відповідно до: Земельного, Водного та Лісового кодексів України, Закону України « Про регулювання містобудівної діяльності», Закону України «Про управління відходами», Закону України «Про охорону атмосферного повітря», Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закону України « Про оцінку впливу на довкілля», Закону України «Про природно-заповідний фонд України», Закону України «Про екологічну мережу України», Закону України «Про охорону земель», Закону України «Про рослинний світ», Закону України « Про тваринний світ», Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», ДБНБ.1.1-14:2021 «Склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні», ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій», ДБН Б.2.2-5:2011 «Благоустрій територій», ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів», ДСП – 173-96 «Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів», ДБН В.2.5-75:2013 «Каналізація. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування», ДБН В.2.5-74:2013 «Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування». Детальний план, відповідно до ст. 19 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» визначає принципи планувально-просторової організації забудови, містобудівні умови та обмеження, систему інженерних мереж, порядок організації транспортного і пішохідного руху, комплексного благоустрою та озеленення.
Якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)
Відповідно до п. 4 статті 2 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» містобудівна документація підлягає стратегічній екологічній оцінці в порядку, встановленому Законом України « Про стратегічну екологічну оцінку». Розроблення детального плану території передбачає формування проєктних рішень на всю територію проєктних ділянок. Проєктні рішення охоплюють усі види діяльності, які провадяться або провадження яких заплановане в перспективі на території ділянки. Проєктні рішення архітектурно-планувальної організації та потреби територіального розвитку обумовлюються в тому числі завданням на розроблення детального плану території. Проєкт визначає територіальні (просторові) умови для реалізації видів діяльності або об’єктів щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, в частині дотримання планувальних обмежень (санітарно-захисних зон, охоронних зон, природоохоронних зон), а також в частині дотримання режимів господарської діяльності в її межах, які визначені законодавством України та низкою нормативно-правових актів та у сфері забезпечення норм санітарної гігієни та охорони навколишнього природного середовища на території населених пунктів.
Розробником МД може бути проаналізовано Реєстр ОВД, що ведеться Міндовкілля, визначено об’єкти та види діяльності, що плануються до реалізації на територіях містобудівного проєктування, та встановлено умови здійснення відповідної діяльності на досліджуваній території відповідно до існуючого та проєктного функціонального зонування.
У випадку, якщо МД (наприклад, проєкт детального планування конкретного виробничого комплексу) оперує наявними даними щодо проєктних видів діяльності та об’єктів, для яких має бути проведена ОВД, то для таких видів діяльності та об’єктів може бути надана інформація про їх місцезнаходження, розмір, потужність, ресурсомісткість.
Ймовірні наслідки: а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; б) для територій з природоохоронним статусом; в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення
Детальний план території є комплексним документом, проєктні рішення якого в різній мірі та формі можуть впливати на стан довкілля та здоров’я населення. а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення: В ході здійснення СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації детального плану території, зокрема, мають бути оцінені ймовірні наслідки для таких компонентів довкілля як клімат, атмосферне повітря, водні ресурси, ґрунти, стан флори та фауни, території природно-заповідного фонду та Смарагдової мережі тощо; б) для територій з природоохоронним статусом: Під час здійснення СЕО буде оцінено ймовірні наслідки проєктних рішень на території з природоохоронним статусом; в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення: зважаючи на географічне положення проєктованої території та характер планової діяльності, транскордонні наслідки реалізації проєктних рішень детального плану для довкілля та здоров’я населення не очікуються.
Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі, якщо документ державного планування не буде затверджено
В процесі здійснення стратегічної екологічної оцінки будуть розглянуті наступні альтернативи: Альтернатива 1 «Нульовий сценарій» – незатвердження проєкту. Незатвердження документа державного планування та відмова від реалізації
будівництва призведе до неможливості подальшого економічного розвиткунаселеногопункту. За цією альтернативою подальший стабільний розвитоктериторії є проблематичним, і ця альтернатива веде до неефективного використання земельних ресурсів. Сценарій можна трактувати як продовження поточних тенденцій щодо стану довкілля.Альтернатива 2: Часткова реалізація проєкту без будівництва планового об’єкту. У такому випадку вплив на навколишнє середовище, зокрема забруднення атмосферного повітря нафтопродуктами, буде меншим у порівнянні з альтернативою 3. Проте це збільшить транспортне навантаження у регіоні оскільки виникне потреба використовувати більш віддалені об’єкти обслуговування. Альтернатива 3: Затвердження проєкту детального плану території. Вибір проведено з урахуванням техніко-економічних міркувань та раціонального використання земель, а також соціально-економічного розвитку району.
Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки
Для розробки Звіту про СЕО необхідно використовувати таку інформацію: доповіді про стан довкілля, статистичну інформацію, фонові та лабораторні дослідження стану довкілля, дані моніторингу стану довкілля, пропозиції щодо зміни існуючого функціонального використання території. З огляду на характер такого виду документації як детальний план, ключовим завданням у виконанні СЕО проєкту є методи стратегічного аналізу, насамперед аналіз контексту стратегічного планування, що передбачає встановлення зв’язків з іншими документами державного планування та дослідження нормативно-правових умов реалізації рішень детального плану. В ході СЕО провести оцінку факторів ризику і потенційного впливу на стан довкілля, врахувати екологічні завдання місцевого рівня в інтересах ефективного та стабільного соціально-економічного розвитку населеного пункту та підвищення якості життя населення.
Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування
Під час здійснення СЕО передбачається розглянути заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для довкілля, визначені законодавством. Так, Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища» визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища. Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог. В цілому, розроблений у відповідності до державних містобудівних норм, санітарних норм і правил, проєкт детального плану території не матиме значних негативних наслідків. Для запобігання негативного впливу на довкілля та здоров’я населення передбачені такі заходи: дотримання рішень проєкту детального плану території щодо раціонального використання території; дотримання параметрів планувальних обмежень, визначених санітарними нормами та екологічним законодавством для забезпечення діяльності існуючих та проєктних будівель та споруд; контроль за точним дотриманням технології провадження робіт; інженерна підготовка при освоєнні територій, що зазнають впливу несприятливих природних процесів; проведення комплексного благоустрою території (в тому числі озеленення); впровадження спостережень за станом та прогнозуванням розвитку небезпечних геологічних процесів на території проєктування; проведення робіт з метою зменшення шумового забруднення, зокрема використання шумоізоляційних матеріалів; моніторинг діяльності проєктованихоб’єктів. Операції щодо збирання, зберігання, транспортування та утилізації відходів будівництва повинні здійснюватись з дотриманням норм екологічної безпеки та законодавства України. На всіх етапах реалізації ДПТ проєктні рішення будуть здійснюватися в відповідності з нормами і правилами охорони навколишнього середовища і вимог екологічної безпеки, в тому числі вимоги Закону України «Про охорону земель», Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закону України «Про охорону атмосферного повітря» тощо.
Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку
Структура звіту про СЕО оцінку буде виконуватися згідно Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» та Методичних рекомендацій із здійснення стратегічної екологічної оцінки документів державного планування (Наказ 296, Міністерства екології та природних ресурсів України) та згідно положень визначених статтею 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку». Пропонується така структура Звіту із СЕО: 1) Зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування; 2) Характеристика поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено; 3) Характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу; 4) Екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом; 5) Зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування; 6) Опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності – 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків; 7) Заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування; 8) Обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення; 9) Заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; 10) Опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; 11) Резюме нетехнічного характеру інформації. Зміст звіту про СЕО визначається змістом та характером проєктних рішень з урахуванням сучасних знань і методів оцінювання.
Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання
Управління містобудування, архітектури та комунальних ресурсів виконавчого комітету Володимирської міської ради. Уповноважено особа – начальник відділу містобудування та архітектури управління містобудування, архітектури та комунальних ресурсів виконавчого комітету Володимирської міської ради Тарас КИБА.
Строк громадського обговорення заяви становить 10 днів з дня її оприлюднення.