У зв’язку з прийнятим депутатами рішенням про запуск процесу перейменування міста Володимира-Волинського виконавчий комітет міської ради розпочинає публікацію серії роз’яснювальних матеріалів, в яких повідомлятиметься, як зміна назви вплине на жителів громади.
Чи необхідно в обов’язковому порядку змінювати «прописку» в паспорті, за яких умов доведеться вносити зміни в документи на житло, як після перейменування міста чи вулиці діяти підприємцям комунальним установам, та головне – чи тягне це за собою фінансові витрати? Відповіді на ці актуальні на сьогоднішній день теми будуть висвітлюватись у даній рубриці. Перші роз’яснення надає Центр надання адміністративних послуг.
- Чи потрібно змінювати місце реєстрації (так звану «прописку»), штамп у паспорті після перейменування?
Згідно Закону України про свободу пересування та вільний вибір місця проживання (стаття 6), у разі прийняття рішення про зміну нумерації будинків, перейменування вулиць чи населених пунктів, зміни в адміністративно-територіальному устрої на підставі відповідних актів вносяться зміни до реєстру територіальної громади, із збереженням попередніх даних, із подальшим внесенням цієї інформації до Єдиного державного демографічного реєстру в установленому Кабінетом Міністрів України порядку.
У випадку, передбаченому частиною тринадцятою цієї статті, зазначені відомості за бажанням особи вносяться до документів, до яких вносяться відомості про місце проживання/перебування. Такі відомості вносяться безоплатно.
Зміна назви міста чи вулиці не є зміною місця проживання, а також чинним законодавством не передбачено обов’язку змінювати «штамп» у паспорті у зв’язку зі зміною назви міста. Перереєстрація місця проживання особи може відбуватися під час заміни паспорта, вклеювання нових фотокарток, зміни прізвища тощо, тобто коли в особи виникає потреба. Таким чином, після перейменування міста не потрібно одразу йти до паспортного столу, щоб зробити відмітку про нову адресу.