Пільги і субсидії призначає Пенсійний фонд України
Керуючий справами міськвиконкому Ірина Лошенюк провела нараду з обговорення проблемних питань, які виникають при оформленні субсидій…
Володимир-Волинське об’єднане управління Пенсійного фонду України Волинcької області
44700, м. Володимир, вул. Соборна, 1
Управління Пенсійного фонду України інформує:
Керуючий справами міськвиконкому Ірина Лошенюк провела нараду з обговорення проблемних питань, які виникають при оформленні субсидій…
Пенсійний фонд України у жовтні та листопаді виплатив українцям субсидії за вересень та жовтень, які були…
За вибором людини пенсію або грошову допомогу виплачують Укрпошта або уповноважені банки. Люди, які перебувають за…
1 липня 2021 року набрав чинності Закон України від 29.06.2021 № 1584-ІХ “Про внесення змін до…
Завершується процес реорганізації органів Пенсійного фонду в області
Уряд 22 серпня 2018 року ухвалив рішення щодо реорганізації територіальних органів Пенсійного фонду України. Організаційні зміни спрямовані на реалізацію Стратегії модернізації та розвитку Пенсійного фонду України. Їх безпосередня мета – оптимізація структури органів Фонду шляхом централізації на рівні головних управлінь таких функціональних процесів як бухгалтерський облік, робота з персоналом, юридичне супроводження, адміністративно – господарське забезпечення тощо.
Організаційна структура Пенсійного фонду Волинської області також зазнала змін. Реорганізація органів Фонду області та оптимізація роботи відбувалася у декілька етапів. Як результат – незабаром функціонуватиме одна юридична особа – головне управління Пенсійного фонду України у Волинській області. Тому відтепер районні управління, які ліквідовуються як юридичні особи, не ведуть самостійного листування. Усі листи, письмові звернення до Пенсійного фонду області потрібно відправляти на адресу головного управління :
м.Луцьк, вул. Кравчука, 22 В, поштовий індекс 43026.
Потрібно зауважити, що реорганізація дозволить скоротити витрати на утримання управлінського апарату органів Фонду завдяки оптимізації функцій і об’єднання дрібних підрозділів і жодним чином не створить труднощів для відвідувачів і не вплине на якість обслуговування клієнтів. У області збережено діючу мережу місць прийому та обслуговування громадян, до структури якої входить 18 сервісних центрів, які й надалі функціонують за місцем розташування територіальних управлінь в усіх районах. Також фахівці Фонду надають послуги на 43 віддалених робочих місцях. Жоден підрозділ в адміністративно – територіальній одиниці не припинить безпосередню роботу з людьми, взаємодію з територіальними громадами, органами місцевої влади.
Звертаємо увагу, що сервісний центр обслуговування пенсіонерів – військовослужбовців та деяких інших категорій громадян змінює адресу. З 03 червня 2019 року прийом громадян зазначеної категорії буде здійснюватися за адресою пр.-т Грушевського, 1 м.Луцьк.
Телефон для довідок : 77-40-10.
Що отримають пенсіонери у березні 2021 року
З березня 2021 року, як і передбачено постановою Кабінету Міністрів України від 22 лютого 2021 року №127 “Про додаткові заходи соціального захисту пенсіонерів у 2021 році”, Пенсійним фондом України проведено індексацію пенсій – збільшено з 4888,83 до 5426,60 грн (на 11 відсотків) показник середньої заробітної плати, з якої сплачено страхові внески, та який враховується для обчислення пенсії.
Пенсії перераховано у відповідності до Порядку проведення перерахунку пенсій відповідно до частини 2 статті 42 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.02.2019 №124.
Перераховані пенсії збільшуються не менше, ніж на 100 гривень.
Окрім проведеної індексації, збільшено до 2200 гривень мінімальну пенсійну виплату особам, які мають тривалий страховий стаж (30 і більше років жінки та 35 і більше років чоловіки).
Усі виплати буде проведено за основними відомостями у визначену кожному пенсіонеру дату виплати – зараховано на ваш рахунок у банку, а тим, хто обрав АТ «Укрпошта», пенсію принесе листоноша додому.
Шановні пенсіонери! Без нагальної потреби не виходьте з дому, не ризикуйте своїм здоров’ям і життям! Усі питання з’ясовуйте за телефонами гарячих ліній або ж скористайтеся послугами вебпорталу Пенсійного фонду України. Бережіть себе!
Пенсійний фонд України активно працює над спрощенням процедури надання послуг усім категоріям громадян – пенсіонерам, працюючим, а також страхувальникам. Досягнення цього завдання здійснюється через запровадження дистанційних послуг в електронному вигляді, які людина може отримати, не виходячи з дому чи офісу. Головним інструментом для цього є Вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України.
Кожен користувач на вебпорталі має можливість замовити довідку застрахованої особи, подати заяву про призначення пенсії з подальшим наданням документів, дізнатися про перерахунок пенсії, поставити запитання спеціалістам, подати скаргу, отримати індивідуальні консультації та роз’яснення з питань застосування законодавства. В особистому кабінеті пенсіонер може отримати інформацію про розмір пенсії, записатися на прийом до органу Пенсійного фонду України з використанням електронної черги, а застрахована особа — дізнатися про свій страховий стаж, а також подати скановану копію трудової книжки для подальшого її оцифрування та завантаження до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Від 10 червня 2021 року набуває чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» від 05.02.2021 № 1217-IX, який впроваджує облік трудової діяльності працівників в електронній формі. Закон передбачає п’ятирічний перехідний період: у цей час використовуватимуться паперовий та електронний варіанти обліку.
Документом визначається облік трудової діяльності працівників в електронній формі та використання цих відомостей з метою підтвердження наявного стажу роботи для укладення трудового договору, призначення пенсій тощо. Також законодавчо врегульовується питання автоматичного призначення пенсії за віком через особистий електронний кабінет на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду.
Трудову діяльність обліковуватиме Пенсійний фонд України, а працівник побачить відомості про себе в електронній трудовій книжці. Цей сервіс уже доступний в особистому кабінеті на Вебпорталі електронних послуг. Відомості про трудову діяльність працівника зберігатимуться в складі персональної облікової картки застрахованої особи у реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Головне управління Пенсійного фонду України у Волинській області, на виконання Постанови Кабінету Міністрів України від 27 листопада 2019 року № 1084, якою затверджено “Порядок обліку трудової діяльності працівника, фізичної особи – підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі”, у минулому році розпочало роботу щодо оцифрування сканкопій трудових книжок та документів про трудову діяльність працівників.
Система обліку трудової діяльності працівників буде вдосконалена та передбачає відмову від паперових трудових книжок. Такі зміни дозволять зменшити витрати роботодавців на ведення паперового документообігу, спростять доступ до інформації про набутий стаж працівників для призначення виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням, передусім у разі тимчасової втрати працездатності. Усуваються негативні наслідки втрати трудової книжки, її фальсифікації і внесення недостовірних відомостей до цього документа. Електронні трудові спростять доступ до інформації про трудовий стаж та процес оформлення пенсії.
З 01.04.2021 набуває чинності постанова Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1279 «Деякі питання виплати пенсій та грошової допомоги».
Відтак, виплата допомоги на поховання та недоодержаної пенсії померлого пенсіонера органами Пенсійного фонду України, з 01.04.2021, здійснюватиметься шляхом зарахування коштів на рахунок відкритий заявником в банківській установі із зазначенням карткового рахунку у міжнародному форматі ІBAN.
У зв’язку з цим при прийомі та реєстрації документів для виплати допомоги на поховання та недоодержаної пенсії померлого пенсіонера необхідно подати :
– відкритий картковий рахунок у форматі IBAN;
– документ, що посвідчує особу заявника (паспорт, ідентифікаційний код);
– свідоцтво про смерть,;
– витяг з Державного реєстру актів цивільного стану про смерть або довідка про смерть.
Відповідно до вимог пункту 4 Порядку відбору банків, через які здійснюється виплата пенсій, грошової допомоги, виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням та заробітної плати працівникам бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2001 № 1231 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2019 № 1151), Міністерство фінансів України публікує перелік уповноважених банків станом на 01.03.2021.
1. | АТ «Ощадбанк» | 23. | АТ АКБ «Львів» |
2. | АТ КБ «ПРИВАТБАНК» | 24. | АТ «МЕГАБАНК» |
3. | АТ АБ «Укргазбанк» | 25. | АТ «МЕТАБАНК» |
4. | АТ «Укрексімбанк» | 26. | АТ «МІЖНАРОДНИЙ ІНВЕСТИЦІЙНИЙ БАНК» |
5. | АТ «АГРОПРОСПЕРІС БАНК» | 27. | АТ «МОТОР-БАНК» |
6. | АТ «КБ «АКОРДБАНК» | 28. | АТ «МТБ БАНК» |
7. | АТ «АКЦЕНТ-БАНК» | 29. | АТ «ОТП Банк» |
8. | АТ «АЛЬФА-БАНК» | 30. | АТ АБ «ПІВДЕННИЙ» |
9. | АТ «Банк Альянс» | 31. | АТ «ПІРЕУС БАНК МКБ» |
10. | АТ «БАНК ВОСТОК» | 32. | АТ «ПОЛІКОМБАНК» |
11. | АТ КБ «Глобус Банк» | 33. | АТ «Полтава-банк» |
12. | АТ «СХІДНО-УКРАЇНСЬКИЙ БАНК «ГРАНТ» | 34. | АТ «ПРАВЕКС БАНК» |
13. | АТ «Ідея Банк» | 35. | АТ «ПроКредит Банк» |
14. | АТ АКБ «ІНДУСТРІАЛБАНК» | 36. | АТ «ПЕРШИЙ УКРАЇНСЬКИЙ МІЖНАРОДНИЙ БАНК» |
15. | АТ «БАНК «КЛІРИНГОВИЙ ДІМ» | 37. | АТ «АКБ «РАДАБАНК» |
16. | АТ «Комерційний Індустріальний Банк» | 38. | АТ «Райффайзен Банк Аваль» |
17. | АТ «АКБ «КОНКОРД» | 39. | АТ «ТАСКОМБАНК» |
18. | АТ «Банк Кредит Дніпро» | 40. | АТ «БАНК «УКРАЇНСЬКИЙ КАПІТАЛ» |
19. | АТ «КРЕДИТВЕСТ БАНК» | 41. | АТ «УКРБУДІНВЕСТБАНК» |
20. | АТ «КРЕДІ АГРІКОЛЬ БАНК» | 42. | АТ «УкрСиббанк» |
21. | АТ «КРЕДОБАНК» | 43. | АТ «Універсал Банк» |
22. | АТ «КРИСТАЛБАНК» | 44. | АТ «Юнекс Банк» |
Відповідно до статті 26 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», починаючи з 1 січня 2019 року право на призначення пенсії за віком після досягнення 60 років мають особи за наявності страхового стажу 26 років. Необхідний стаж щороку збільшуватиметься на рік до досягнення 35 років у 2028-му. Якщо немає такого страхового стажу, право на призначення пенсії за віком після досягнення 63 років мають особи за наявності страхового стажу від 16 до 25 років. Цей стаж також щорічно збільшуватиметься на однин рік і становитиме в 2028-му від 25 до 35 років. Право на призначення пенсії за віком після досягнення 65 років матимуть особи за наявності страхового стажу не менше 15 років.
Скільки коштує докупити рік стажу і з чого потрібно починати?
Безпосередньо для сплати коштів та купівлю стажу необхідно звернутись до фіскальної служби за місцем проживання й укласти договір. Можна купити необхідний стаж, заплативши одразу за весь період, або ж укласти договір не менш як на рік і сплачувати та набувати стаж поступово.
Слід врахувати: якщо при одноразовій сплаті за минулі періоди сума розраховується з урахуванням коефіцієнта 2, то при поточних платежах він не застосовуються — тобто удвічі дешевше. Громадянин, знаючи, що офіційного стажу в нього малувато, може завчасно, до виходу на пенсію, почати поступово сплачувати за роки, яких бракує, — це вигідніше, ніж придбати стаж одноразово.
Щоб з’ясувати свій стаж та дізнатись, скільки не вистачає, громадянини можуть звернутись до Володимир-Волинського об’єднаного управління Пенсійного фонду України, або зареєструватись на веб-порталі електронних послуг ПФУ, де створюється персональний кабінет відвідувача.
З 01.01.2019 року мінімальна заробітна плата становить 4173грн.. Мінімальний страховий внесок за 22-відсотковою ставкою ЄСВ — 918,06грн.. З урахуванням коефіцієнта 2, який застосовується при одноразовій сплаті за минулі періоди, дорівнює 1836,12 грн. Таким чином, сума, яку треба сплатити за купівлю року стажу — 22033,44 гривні (12 місяців х 1836,12).
Якщо ж громадянин досягає пенсійного віку у 2020 році і, за попередніми підрахунками, йому не вистачатиме 12 місяців страхового стажу, можна укласти договір добровільної участі на період не менше року та сплачувати за кожен місяць 918,06грн. Сума, яку треба сплатити за купівлю року стажу становитиме 11016,72грн. (12 місяців х 918,06).
Страховий стаж обчислюється у місяцях. Неповний місяць роботи зараховується до страхового стажу як повний за умови, що сума сплачених за цей місяць страхових внесків з урахуванням сум страхових внесків, сплачених, виходячи з мінімальної заробітної плати, не менша, ніж мінімальний страховий внесок.
Якщо сума менша, цей період зараховується до страхового стажу як повний місяць за умови здійснення відповідної доплати до суми страхових внесків — у порядку, визначеному правлінням Пенсійного фонду, таким чином, щоб загальна сума була не менша, ніж мінімальний страховий внесок.
З 01.01.2015 року таку доплату проводить роботодавець, нараховуючи та сплачуючи ЄСВ на рівні мінімального страхового внеску, якщо нарахована зарплата менша за мінімальну.
До 01.01.2015 року доплату здійснює застрахована особа (працівник). Для цього необхідно подати до органу Пенсійного фонду заяву відповідного зразка. На підставі даних персоніфікованого обліку про періоди, за які застрахована особа бажає здійснити доплату, працівник складає повідомлення-розрахунок. Застрахована особа має здійснити доплату протягом 10 календарних днів з дня його отримання та заповнити відомості про суми доплати.
Доплата до мінімального страхового внеску за неповний місяць роботи проводиться застрахованою особою на її бажання за даними персоніфікованого обліку за підсумками року або під час виходу застрахованої особи на пенсію за місцем проживання.
З питань отримання консультацій можна звертатись за тел.. 3-88-22, 2-44-76.
Українським пенсіонерам у 2019 році кілька разів планується підвищити пенсійні виплати . З січня 2019 року вже перераховані пенсії особам, які досягли 65-річного віку, мають стажу роботи жінки не менше 30 років, чоловіки не менше 35 років та які не працюють. Зазначеним особам мінімальний розмір пенсії встановлюється на рівні 40 відсотків від мінімальної зарплати 4173 грн., тобто 1669,20 грн.
Також з 01 січня поточного року проведено перерахунок у сторону збільшення виплат „військовим” пенсіонерам.
З 01 березня 2019 року передбачається індексування пенсій на коефіцієнт, що відповідає 50 % зростання рівня споживчих цін і 50 % зростання середньої заробітної плати в Україні, з якої сплачено страхові внески за 2018 рік, що передбачено частиною 2 статті 42 Закону України „Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”.
З 01 квітня планується провести автоматичний перерахунок пенсій пенсіонерам, які після призначення (перерахунку) пенсій працювали та набули не менше як 24 місяці страхового стажу чи менше як 24 місяці, але минуло два календарні роки.
Законом України „Про Державний бюджет України на 2019 рік ” передбачено підвищення протягом року двічі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність та встановлення розміру мінімальної пенсії на рівні прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність. Так з 01 липня мінімальний розмір пенсії встановлено в розмірі 1564 гривні, а з 01 грудня 1638 грн.
Звертаємо увагу на те що всі зазначені перерахунки проводяться автоматично за матеріалами пенсійної справи, тобто додатково звертатись до органів Пенсійного фонду України не потрібно.
Багато хто з нас замислювався над такими питаннями: «Який страховий стаж я здобув?», «Чи вірно відображаються мої індивідуальні дані та обліковується моя заробітна плата », «Чи сплачує за мене роботодавець кошти до Пенсійного фонду?».
Пенсійний фонд України надає можливість здійснювати постійний контроль за даними, що можуть впливати на пенсійні права громадян, за допомогою веб-порталу Пенсійного фонду України. Тут зручно і оперативно можна взаємодіяти з органами Пенсійного фонду та дистанційно отримувати послуги, які раніше вимагали особистого звернення до Фонду. Веб-портал надає електронні послуги кожній особі індивідуально з дотриманням вимог до захисту персональних даних.
Після проходження відповідної процедури реєстрації, надаються наступні можливості:
отримання інформації про страховий стаж, нараховану заробітну плату та сплачені страхові внески з системи персоніфікованого обліку починаючи з 2000 року (для тих громадян, які працюють чи працювали);
отримання пенсійної інформації (для пенсіонерів);
формування запитів на попередню підготовку документів;
можливість подачі скарг;
запис на прийом до фахівців Фонду;
отримання інформації про стан розрахунків платників з Пенсійним фондом України (для юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців).
Процедура реєстрації на веб-порталі максимально спрощена. Для цього необхідно звернутися до відповідного територіального органу Пенсійного фонду. При зверненні необхідно заповнити заяву (можна підготувати заяву вдома за формою, яка викладена на веб-порталі, або заповнити безпосередньо при зверненні до Фонду – при необхідності фахівці Фонду допоможуть Вам у її заповненні). Працівники Фонду ідентифікують особу заявника (представника) шляхом перевірки пред’явлених документів та перевіряють повноту та відповідність вказаних у заяві персональних даних особи даним, що містяться у пред’явлених цією особою документах. Звертаємо увагу, що також існує можливість подачі заяви на реєстрацію безпосередньо з порталу (без особистої явки до органу ПФУ) – тільки при наявності електронно-цифрового підпису (ЕЦП). Важливим є той факт, що під час реєстрації ідентифікація користувачів може здійснюватися за допомогою електронного пенсійного посвідчення (ЕПП).
Як відомо, зараз основною умовою призначення пенсії є наявність необхідного страхового стажу, який з 01.01.2019 повинен становити 26 років, з подальшим збільшенням цього показника на 12 місяців щорічно. Отже, ті, хто претендуватиме на пенсію за віком після 2028 року, повинні будуть підтвердити вже 35 років страхового стажу.
Відповідно до Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” страховий стаж – це період, протягом якого особа підлягає загальнообов’язковому державному страхуванню та за який щомісяця сплачуються страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.
Щоб проконтролювати власний страховий стаж – громадяни можуть звернутися до Пенсійного фонду України та зареєструватися на веб-порталі електронних послуг або замовити послугу щомісячного СМС-інформування про накопичений страховий стаж та сплату внесків роботодавцем. Всі послуги та сервіси є абсолютно безкоштовними.
Реєструйтесь на веб-порталі та отримуйте зручний доступ до електронних послуг без черг та зайвих витрат.
Основним Законом України – Конституцією, визначено основоположні права та свободи людини і громадянина в суспільстві.
Зокрема, статтею 32 гарантується, що ніхто не може зазнавати втручання в його особисте і сімейне життя, крім випадків, передбачених Конституцією України.
Не допускається збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.
Аналогічні положення відображені в Законі України №2297-VI від 01.06.2010 року «Про захист персональних даних».
Однак, необхідно врахувати, що заборони встановлені частиною 1 статті 7 Закону України «Про захист персональних даних» не поширюються на випадки щодо обробки персональних даних державним органом в межах його повноважень, визначених законом.
Статтею 58 Закону України №1058-IV від 09.07.2003 року «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» визначено, що Пенсійний фонд є державним органом, що призначає пенсії та підготовляє документи для її виплати, забезпечує своєчасне і в повному обсязі фінансування та виплату пенсій, допомоги на поховання. Тобто, діяльність органів Пенсійного фонду України напряму пов’язана із реалізацією закріплених Конституцією України прав громадян на соціальний захист, в частині їх пенсійного забезпечення.
Унікальний номер присвоюється не особі, а персональній обліковій картці застрахованої особи, в якій зберігається виключно інформація, необхідна для забезпечення реалізації конституційного права на соціальний захист, а саме: прізвище, ім’я та по батькові, страховий стаж, заробітна плата (дохід), з якої сплачено страхові внески, тобто відомості, необхідні для обчислення та призначення страхових виплат за всіма видами загальнообов’язкового державного соціального страхування, а також інформація про страхові виплати. Номер облікової картки генерується випадковим чином. Він не прив’язаний ні до дати народження, ні до регіональної ознаки, ні до паспорта, ні до інших персональних відомостей про особу. Номер облікової картки можна порівняти з номером банківського вкладу.
Обробка персональних даних, що містяться в персональній обліковій картці, здійснюється органами Пенсійного фонду виключно в межах його повноважень, визначених законом, контроль здійснюється лише за використанням державних коштів, що жодним чином не обмежує і не порушує конституційного права кожного на свободу совісті і релігійні переконання та не є втручанням в особисте та сімейне життя.
Вимога здійснення окремого обліку віруючих на паперових носіях є порушенням ст. 24 та ст. 19 Основного закону, які передбачають, що громадяни мають рівні конституційні права і свободи та є рівними перед законом, не може бути привілеїв чи обмежень за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками, а також що ніхто, в тому числі і посадові особи органів державної влади, не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Звертаємо увагу, що Конституція передбачає не лише права, а й обов’язки громадян (ст. 23), а також принцип верховенства права (ст.8). Кожен має право на свободу світогляду і віросповідання. Це право включає свободу сповідувати будь-яку релігію або не сповідувати ніякої, безперешкодно відправляти одноособово чи колективно релігійні культи і ритуальні обряди, вести релігійну діяльність, але ніхто не може бути увільнений від своїх обов’язків перед державою або відмовитися від виконання законів за мотивами релігійних переконань (ст. 35). Кожен зобов’язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України (ст. 68.).
Державним бюджетом на поточний рік розмір прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність з 01.12.2018 встановлено на рівні 1497 грн. Обєднаним управлінням проведено перерахунок пенсій з урахуванням нового розміру прожиткового мінімуму та забезпечено виплату пенсій в нових розмірах у грудні 2018 року.
Перерахунок не потребує додаткового звернення пенсіонерів до об”єднаного управління Пенсійного фонду України (крім випадків повідомлення про працевлаштування чи звільнення з роботи).
Перерахунку підлягають мінімальні розміри пенсій, призначені відповідно до статті 28 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування».
Мінімальний розмір пенсії за віком за наявності у чоловіків 25, у жінок – 20 років страхового стажу (якщо пенсія призначена до 01.10.2011), та мінімальний розмір пенсії за наявності у чоловіків 35, у жінок – 30 років страхового стажу (якщо пенсія призначена після 01.10.2011) встановлюється на рівні прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.
Перераховано доплату за понаднормативний стаж (за кожний повний рік понад 25 (35) років для чоловіків та понад 20 (30) років для жінок), яка визначається у відсотках від мінімального розміру пенсії.
Перераховано також пенсії інвалідам війни та учасникам бойових дій та інвалідам-чорнобильцям. З 01.12.2018 їхні пенсійні виплати не можуть бути меншими:
– для інвалідів війни І групи та інвалідам війни ІІ та ІІІ груп інвалідності, учасникам бойових дій, які досягли 85 річного віку, у інвалідів-чорнобильців І групи – 4266,45 грн (1497 грн х 285%); Зростання 128,25 грн;
– для інвалідів війни та інвалідів-чорнобильців ІІ групи – 3817,35 грн (1497 грн х 255%); Зростання 114,75 грн;
– для інвалідів війни та інвалідів-чорнобильців ІІІ групи – 3368,25 грн. (1497 грн х 225%); Зростання 101,25 грн;
– для учасників бойових дій – 2470,05 грн. (1497 грн. х 165%). Зростання 74,25 грн.
Пенсія за особливі заслуги перед Україною нараховується понад мінімальні пенсійні виплати цим категоріям громадян.
Перерахунку підлягають розміри надбавок та підвищень до пенсій, які визначаються від розміру прожиткового мінімуму, а саме:
– підвищення ветеранам війни;
– підвищення жертвам нацистських переслідувань;
– статусні підвищення особам, яким виповнилося 100 років;
– пенсії за особливі заслуги перед Україною;
– державна соціальна допомога на догляд інвалідам війни.
Також перераховано мінімальний розмір пенсії непрацюючих осіб, на яких поширюється дія Закону України «Про підвищення престижності шахтарської праці» становить 4491 грн (1497 грн х 3). Зростання – 135 грн.
Крім цього перераховані пенсії у зв’язку із втратою годувальника відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування». З грудня мінімальний розмір пенсії на одного утриманця не може бути меншим за 1497 грн; на двох утриманців – 1796,40 грн (1497 грн х 120%); на трьох і більше утриманців – 2245,5 грн (1497 грн х 150%).
Розмір надбавки до пенсії згідно статті 13 Закону України «Про донорство крові та її компонентів», який встановлюється у розмірі 10% від затвердженого прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць зріс із 177 грн до 185,30 грн.
Тож суми, на які зростуть пенсійні виплати у кожної особи індивідуальні, а саме залежні від складових пенсійної виплати, які напряму розраховуються від величини прожиткового мінімуму.
Новий онлайн-сервіс дозволяє одержувати інформаційні розсилки такої тематики:
– про реєстрацію в системі СМС-інформування;
– про результати розгляду звернень за призначенням пенсії;
– про результати розгляду звернень за перерахунком пенсій;
– про результати розгляду звернень за поновленням виплати пенсії;
– про результати розгляду звернень про припинення виплати пенсії;
– про результати розгляду звернень про необхідність звернення до Пенсійного фонду України для підтвердження даних про особу;
– про утримання з пенсійної виплати;
– про сплату страхових внесків.
Активувати послугу смс-інформування можна двома шляхами:
– перший – особисто звернутися до відділу обслуговування громадян Володимир-Волинського об’єднаного управлінь Пенсійного фонду і надати відповідні контактні дані мобільного зв’язку та згоду на отримання смс-повідомлень від пенсійної служби;
– другий – за допомогою електронного цифрового підпису увійти до особистого кабінету на Веб–порталі електронних послуг Пенсійного фонду України в розділі “Налаштування” і, відкривши вкладку «Дистанційне інформування», поставити позначку навпроти тексту “Надаю згоду на отримання інформації від ПФУ на номер мого мобільного телефону”.
Отже, пропонуємо жителям міста та району реєструватися користувачами електронних послуг веб-порталу Пенсійного фонду України. Це дозволить мати доступ до даних, які містяться в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, володіти інформацією щодо пенсійного забезпечення та сплачених страхових внесків.
Реєстрація на Веб-порталі здійснюється лише один раз. Надалі доступ до електронних послуг, які передбачають персоналізований доступ (одержання виписок, надсилання запитів, скарг, запис на прийом тощо), здійснюється після авторизації на Веб-порталі.
Робота відділів обслуговування громадян та з питань призначення, перерахунку та виплати пенсій впродовж І півріччя 2018 року була спрямована на реалізацію завдань, визначених Стратегією модернізації та розвитку Пенсійного фонду України на період до 2020 року, на дотримання норм законодавства з питань пенсійного забезпечення, якісного обслуговування громадян.
Станом на 01.07.2018 на обліку в управлінні перебувають 8416 одержувачів пенсій. Середній розмір пенсійної виплати становить 2020,73 грн.
З початку року спеціалістами відділу з питань призначення, перерахунку та виплати пенсій призначено 145 нових пенсій, з них 1 особі призначено грошову допомогу відповідно до п.7.1 розділу XV « прикінцевих положень» Закону України « Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування».Проведено 341 перерахунок пенсій , в тому числі 102 перерахунки пенсіонерам з урахуванням страхового стажу та заробітку , набутого після призначення (попереднього перерахунку) пенсії.
З 01.01.2018 року забезпечено проведення 1901 перерахунок пенсій відповідно до частини 2 статті 28 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування ” для осіб, які досягли віку 65 років.
З 01.04.2018 р забезпечено проведення 2014 перерахунків пенсій по стажу відповідно до абз.3 ч.4 ст.42 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування, та 28 перерахунків по стажу та заробітній платі відповідно до абз.1 ч.4 ст.42 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування ”.
З початку року у 6 випадках встановлено факт переплати з пенсій на загальну суму 11236,15 грн. Відшкодовано 12352,15 грн. ( 30,13 %). Залишок непогашених переплат пенсій на 01 липня 2018 року становить 28497,25 гривень.
Завдяки проведеній роз’яснювальній роботі серед одержувачів пенсійних виплат більше 62 % пенсіонерів отримують пенсії через банки.
На особливому контролі знаходиться питання забезпечення виплати пенсій внутрішньо переміщеним особам. На обліку знаходиться 17 ВПО.
Активно здійснюється робота у напрямку масової комунікації, інформуванню громадськості про діяльність управління через друковані та електронні засоби масової інформації. Особлива увага приділяється проведенню застрічей у трудових колективах (2) та за місцем проживання громадян (26). З метою розяснення норм пенсійного законодавства здійснено 6 виїзних прийоми, проведено 1 день “відкритих дверей”, 1 день Пенсійного фонду, 1 зустріч з унівською молоддю та студентами, 6 занять в “Школі майбутнього пенсіонера”, 1 флешмоб. В засобах масової інформації та на веб-ресурсах оприлюднено 26 інформаційних повідомлень (статтей, розяснень, коментарів) з питань діяльності обєднаного управління.
З метою скорочення часу, що витрачається пенсіонером при зверненні до управління забезпечено щоденний прийом громадян протягом робочого часу будь-яким спеціалістом, незалежно від адреси проживання пенсіонера.
Прийом громадян проводиться за принципом “єдиного вікна”, при цьому зал обслуговування обладнано засобами відеофіксації, що дозволяє підвищити якість послуг, що надаються громадянам.
Доступ до електронних сервісів Фонду забезпечує можливість отримувати послуги дистанційно На 01.04.2018 року на веб-порталі Пенсійного фонду України зареєстровано 1235 користувачів з числі мешканців міста (197 за 2018 рік). Користувачам веб-порталу надана можливість контролювати свою заробітну плату, з якої сплачені страхові внески, кількість днів страхового стажу за кожен місяць починаючи з 2000 року, розмір та основні складові пенсійної виплати, ознайомитися з графіком прийому громадян спеціалістами Фонду, подати запит на підготовку документів та скаргу, отримати всю необхідну довідкову інформацію.
Постійно проводиться опитування громадян методом анкетування. Це дозволяє зясувати побажання пенсіонерів, підвищити якість обслуговування і рівень довіри громадян. Анкети розповсюджуються у відділі обслуговування громадян. Крім цього, у приміщенні управління розміщено скриньку для зауважень та пропозицій щодо якості обслуговування громадян та “скриньку довіри”
Протягом І кварталу 2018 року звернулося 46 громадян, що на 4 звернень більше аналогічного періоду минулого року. На особистому прийомі в начальника управління та його заступників побувало 25 громадян, що на 13 звернень більше аналогічного періоду минулого року. До об”єднаного управління надійшло 12 письмових звернень, в тому числі 2 звернення надійшло на Урядову гарячу лінію та 1 звернення на Веб-портал. Основні питання у зверненнях громадян стосувалися правильності призначення, перерахунку пенсій, а також визначення права на призначення пенсії. Задоволених та повторних звернень до управління не надходило. Стан роботи зі зверненнями громадян постійно обговорюється на виробничих нарадах при начальнику управління.
Відповідно до пунктів 4 та 5 статті 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (ЗУ «Про ЄСВ») фізичні особи-підприємці, в тому числі ті, що обрали спрощену систему оподаткування, та особи, які провадять незалежну професійну діяльність та отримують дохід від цієї діяльності, є платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, крім тих, що є пенсіонерами за віком або особами з інвалідністю (ч. 4 ст. 4 ЗУ «Про ЄСВ»).
Для фізичних осіб – підприємців, які перебувають на загальній системі оподаткування, а також для осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, єдиний внесок нараховується на суму доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць. У разі, якщо такими платниками не отримано дохід (прибуток) у звітному кварталі або окремому місяці звітного кварталу, такі платники зобов’язані сплатити щомісячно єдиний внесок не менший за розмір мінімального страхового внеску.
Для фізичних осіб-підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування, суми сплати єдиного внеску визначаються самостійно, але не менше мінімального страхового внеску на місяць, та не більше суми єдиного внеску, визначеної з максимальної величини бази нарахування єдиного внеску (15 розмірів мінімальної заробітної плати).
Сума мінімального страхового внеску у 2017 році – 704 грн. на місяць, з 1 січня 2018 року – 819,06 грн на місяць.
Відповідно до законодавства страховий стаж – це період, коли особа підлягала обов’язковому державному пенсійному страхуванню, та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок. Якщо сума сплачених внесків менша за мінімальний рівень, то страховий стаж буде зараховано пропорційно сплаченим внескам.
У разі наявності заборгованості по єдиному внеску, неподання звітності до органів Державної фіскальної служби, щодо нарахування та сплати єдиного соціального внеску, в Вашій індивідуальній відомості про застраховану особу буде відсутня інформація про страховий стаж. Це в подальшому може вплинути на можливість отримання усіх видів соціальних виплат, визначення права на пенсію за віком та розмір майбутньої виплати.
Для отримання інформації щодо своїх персональних даних Вам необхідно звернутись до Володимир-Волинського об’єднаного управління Пенсійного фонду України або на Веб-портал Пенсійного фонду України.
З питань заповнення звітності звертатись за тел.. 3-89-34, 2-44-76.
Відповідно до Закону України “Про Державний бюджет України на 2018 рік” з 01.07.2018 року проведено автоматизований перерахунок пенсій у зв`язку із збільшенням прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, із 1373 грн. до 1 435 грн.
Перерахунку підлягають лише ті пенсії, які були визначені на рівні 1373 грн. Також перераховані надбавки почесним донорам, виходячи 10 відстків від прожиткового мінімуму для працездатних громадян на одну особу в розрахунку на місяць, який складвє 1777 грн.
Перерахунки проведено 1164 пенсіонерам жителям міста та району , або 7 % загального контингенту одержувачів пенсійних виплат. Середнє підвищення склало 58,60 грн, а додаткові видатки пенсійного бюджету на місяць — 68,2 тис.грн.
Відтак з 01.07.2018 р. максимальна пенсія визначена в розмірі десяти прожиткових мінімумів для непрацездатних громадян становить 14 350 грн, мінімальний розмір складає 1 435 грн.
Наступний перерахунок пенсій у зв”язку з зміною прожиткового мінімуму передбачено з 01 грудня 2018 року.