Міський голова Ігор Пальонка 8 червня зустрівся із журналістами місцевих ЗМІ на щотижневому брифінгу, аби відповісти на їхні питання, що стосуються різних сфер життя громади.
– У Володимирі-Волинському почався процес перейменування міста,чи щось відомо по коштам? Скільки на це потрібно? (Твій Володимир)
– На сесії 4 червня прийнято рішення про початок процедури перейменування міста. На цьому тижні ми подамо у засоби масової інформації та соціальні мережі інформацію про те, скільки це буде коштувати для кожної людини, для кожного підприємця, юридичної особи і для бюджету міста. Буде публікація і на виконання даного рішення. Сьогодні підпишу розпорядження про створення робочої групи, у яку увійдуть до 20 людей.
– Вже відомі імена тих, хто буде входити в цю групу? (БУГ)
– Як буде підписано розпорядження,то його відразу висвітлять на сайті.
– Які найцінніші інсайти зустрічі з Президентом привезли? (Слово правди)
– В першу чергу мені сподобалось, що Офіс Президента і Міністри перебувають в «хорошій темі» щодо місцевого самоврядування, планується внесення змін у Конституцію України, а також планують внести зміни у Закон України «Про місцеве самоврядування України» щодо завершення адмінреформ. Це є дуже важливо, адже деякі положення суперечать один одному. Чітка позиція Президента зробити це у цьому році. Радує те, що розуміють на рівні держави проблему самовільного будівництва, що розглядається можливість передання повноважень на органи місцевого самоврядування щодо притягнення до відповідальності за самочинну забудову. Це дуже потрібно, оскільки відбуваються сесії міської ради і весь час порушуються питання щодо самобудови і узаконення її. Є багато забудов, у яких не приведені до відповідності документи і не здані у експлуатацію. А коли суб’єкт господарювання не зданий в експлуатацію, відповідно він не сплачує податки. Це вважається втратою бюджету. Ми зацікавлені в тому, щоб люди узаконювали свої забудови, щоб це було податковою базою.
Також стоїть питання енергоефективності, енергозбереження. Перший заступник на цьому тижні їде у відрядження у Хмельницький, де буде вести перемовини стосовно участі міста у програмі енергоефективності, у яку ми плануємо включити декілька соціальних об’єктів ( школа або РБК).
– Ви зазначили у себе на сторінці у Фейсбук, що на засіданні Конгресу обговорювали розвиток мережі технопарків. Розкажіть про це детальніше. (БУГ)
– Порушувалися питання стосовно технопарків та індустріальних парків. В свою чергу сьогодні стоїмо перед вибором – чи ми будемо реєструвати індустріальний парк, який знаходиться на території колишнього цукрового заводу. За попереднім аналізом із 42 парків, які є на території України, лише 2 нормально розвиваються і діють. Після зустрічі було прийнято рішення цим питанням займатися, адже індустріальний парк треба реєструвати та шукати можливість залучення грантових коштів чи ДФР для підведення мережі.
На сьогоднішній день така ситуація, що ця територія, яка планується під індустріальний парк – без мереж. А інвестори, зазвичай, приходять туди, де є комунікації. Ми будемо в цьому напрямку працювати, адже держава бере напрямок на облаштування даних парків і ми маємо йти «в ногу» разом з державою. Головою Конгресу вибрано Андрія Садового (мера Львова), людину, яка вже багато років працює в органах місцевого самоврядування. Андрій Іванович наголошував на захисті місцевого самоврядування та обіцяв зробити все для того, аби Конгрес став майданчиком для співпраці.
– На території громади мають запрацювати 22 потужні вітрові станції. Коли цей проект запуститься? (Волинська газета)
– Зареєстровано підприємство у селі Суходоли. Розробляється схема планування території Володимир-Волинського району в межах колишньої Зарічанської ОТГ, у яку внесуть 22 вітряки. Але ця схема ще не затверджена обласною владою, оскільки інвестори ще роздумують, де саме розмістити 2 вітряки. Поки що не змогли домовитися про виділення земельних ділянок і тепер їх намагаються пересунути. На даний час більше року на території колишнього господарського двору в Ласкові стоїть тимчасова щогла, яка міряє потоки та пориви вітру. На сьогодні є домовленість з 11 власниками паїв, які віддали 36,4 соток у комунальну власність для облаштування цих вітрових станцій. Ця схема буде подана на затвердження обласної державної адміністрації. Але підприємство, яке має будувати вітряки, шукає постачальників бетону на території нашого та сусідніх районів для облаштування фундаментів. На даний час маємо таку ситуацію.
– Запитання від нашого читача: чи долучається Зимнівська ОТГ до процесів облаштування розчищення річки Луга та прилеглої території, якщо ні, то чому? (Слово правди)
– Річка Луга є заказником місцевого значення, який розміщений на території Зимнівської, Володимир-Волинської та Устилузької громад. Сьогодні ми думаємо як виготовити проектно-кошторисну документацію на очистку річки, адже є положення про даний заказник, яке говорить, що будь-які роботи з розчистки річки забороняються. Тому думаємо, як обійти дане положення для того, щоб виготовити ПКД. І коли буде прийнято рішення, тоді будемо вести перемовини з сусідними громадами. А поки цим займається міська громада. Через депутатів обласної ради також пробуємо вирішити це питання.
– Ситуація з коронавірусом стабілізується. Нововолинська лікарня заявила, що вони приступають до виконання планових операцій, потрошки входять в звичний режим. Яка ситуація в нашому місті на даний час? (Місто вечірнє)
– Ситуація з коронавірусом тішить, адже відбувся великий спад. Наша лікарня підписала пакет послуг з НСЗУ щодо лікування хворих на коронавірус. Лікарня входить в трійку лікарень (після двох луцьких наша третя), які пролікували найбільшу кількість хворих на коронавірус. Це для нас дуже важливо. Якби лікарня не підписала даний пакет документів, то все призвело до того, що вести хворих на лікування потрібно було б в інший заклад. Коли це є в місті, то це дуже зручно, тим більше, що ми за це будемо отримувати кошти НСЗУ. Нововолинськ, який не підписав даного виду послуг, можливо, тому і прийняв таку стратегію подальшої дії лікарні.
– Чи відкриття початкової школи №7 не вплине негативно на наповненість 5-ої школи? (ВолодимирМедіа)
– Процес ще триває, але чому така ситуація склалась з 7-ю школою – до мене масово зверталися батьки у яких там навчаються діти , а також педагогічний колектив. У цьому знайшли порозуміння і з депутатами, оскільки всі розуміють, що дана школа має існувати, а тим більше, що реформа освіти говорить, що наповненість класів має бути не більше 24-х учнів. Ми проаналізували, що у нас дуже багато переповнених класів. Тому можемо використати додатково початкову школу, так само і школу № 5. У школі-ліцеї у початковій школі навчається 120 дітей: половина дітей з громад, половина з міста. Рішення приймалося одноголосно, всі з розумінням віднеслися і далі будемо аналізувати ситуацію, адже школа потрібна, це престиж міста. Розуміємо, що область оптимізує свої кошти, але не все вимірюється грошами, тому і прийняли таке рішення, щоб було зручно для всіх.
– Чи було досліджено проблемне перехрестя на розі Ковельської та Незалежності? (Твій Володимир)
– Перехрестя ще не було досліджено. Приїжджали представники львівської фірми, які будуть розробляти схему організації дорожнього руху, ми проговорили і показали в яких програмах вони працюють, як розробляють документацію. На цьому тижні буде створена робоча група, далі ми їх запросимо і будемо конкретно ставити завдання на тендер. Коли буде оголошений тендер і будуть переможці, тоді і будемо займатися перехрестям.
– 200 тисяч гривень було виділено на фестиваль «Княжий». Чи будете ще залучати спонсорів, окрім інформаційних, чи є кошторис використання даних коштів? (ВолодимирМедіа)
– Проведення даного фестивалю було подано на Український культурний фонд, звідки надійде фінансування у сумі мільйон гривень. Ми гарантували,що будемо забезпечувати фінансування з місцевого бюджету і у цей пакет документів вкладали гарантійний лист. На сесії внесли зміни в програму, поки що гроші ніхто не виділяв. Далі якщо не буде вистачати коштів, то ми будемо думати як залучати і підприємців. Оскільки в минулому році цей фестиваль не відбувся, зараз у цьому є потреба і фестиваль буде гарною подією для відпочинку містян та гостей.
– В державі завершили виплати компенсацій підприємцям і працівникам, які втратили роботу під час пандемії. Чи відомо, скільки підприємців і працівників в нашій громаді отримали такі виплати? (Волинська газета)
– Такої інформації на даний час не маємо. Дана виплата йшла через інші видатки. Але ті люди і підприємці, які попадають під категорію, котрій держава гарантувала виплату, проблем не мали.