Центр надання адміністративних послуг виконавчого комітету Володимир-Волинської міської ради працює з червня 2013 року. Затверджений перелік послуг, які надаються через ЦНАП, є динамічним і постійно актуалізується.
Про роботу центру надання адміністративних послуг за 2020 рік розповіла його директорка Алла Троць.
“У нашій державі успішно проводиться реформа адмінпослуг і ми усі є частиною цих змін. Тому основним завданням центру є своєчасне, повне та якісне надання адміністративних послуг населенню – саме те, чого потребують громадяни і з чим вони щодня звертаються до нас.
У 2020 році ми змушені були змінити звичний ритм життя під впливом пандемії коронавірусу “COVID-19″. В умовах епідеміологічної ситуації у державі центр частково припинив свою роботу, були введені обмеження і щодо прийому громадян. Із 22 травня 2020 року почали надавати послуги в повному обсязі, але з максимальною дезінфекцією, із дотриманням усіх можливих антивірусних процедур, адже впродовж дня до нас звертається понад 100 громадян”, – зазначає Алла Троць.
Окрім питань надання адміністративних послуг, до ЦНАПу активно звертаються за консультаціями у різних сферах життя. З урахуванням консультацій, оформлення вхідного пакету документів на адміністративну послугу, отримання результату (вихідного пакету документів) до ЦНАПу у 2020 році надійшли 14766 звернень. Було надано 9833 адміністративні послуги, 761 усних консультацій, опрацьовано 1176 звернень громадян.
Загалом у ЦНАПі найбільш активно оформлюють послуги з реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання та оформлення довідки про реєстрацію місця проживання фізичної особи. З початку 2020 року такі послуги отримали 5228 заявників, що в сумі складає 60 % від загального обсягу оформлених адміністративних послуг.
У 2020 році здійснено 1034 державної реєстрації нерухомого майна, тож ця послуга займає другу сходинку за популярністю. Крім того, у ЦНАПі надають так звані “швидкі послуги” – це “Надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно”, що здійснюється безпосередньо адміністратором під час звернення заявника за одне відвідування. Таких звернень надійшло 641.
Третя група популярних послуг – оформлення та видача біометричних паспортів. Усього за звітний період оформлено 1086 паспортів громадянина України та паспортів громадянина України для виїзду за кордон, що становить 12% від загальної кількості звернень. Послуги з вклеювання фото до паспорта громадянина України отримала 251 особа.
Популярними залишаються послуги управління Держгеокадастру у місті Володимирі-Волинському. У 2020 році опрацьовано 594 таких звернення.
Як уже зазначалось, перелік послуг, що надається у ЦНАПі, є динамічним. Так, у 2020 році рішенням виконавчого комітету його доповнено послугами соціального характеру – це допомога по вагітності та пологах та призначення одноразової допомоги при народженні дитини. Оскільки Міністерство соціальної політики підтримало інтеграцію адмінпослуг соціального характеру, робота із залучення адміністративних послуг продовжується і уже у 2021 році доповнена ще 32 їх видами.
Також ЦНАП активно долучився до запровадження інноваційних послуг 2020 року. Перша інновація – це 2 послуги в 1 заяві: ІD-14 – оформлення і видача паспорта громадянина України із безконтактним електронним носієм вперше особі з 14 до 18 років із одночасною реєстрацією у Державному реєстрі фізичних осіб-платників податків (присвоєння ідентифікаційного коду). Всього з травня 2020 року надано 189 таких послуг.
Друга інновація – 9 послуг в 1 заяві: єМалятко – комплекс послуг, що включає проведення державної реєстрації народження дитини, визначення походження новонародженої дитини, визначення новонародженої дитини до громадянства України, призначення державної допомоги при народженні дитини, допомоги на дітей, які виховуються у багатодітних сім’ях, реєстрацію дитини у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, внесення інформації про новонароджену дитину до Єдиного державного демографічного реєстру з присвоєнням унікального номера запису (УНЗР) в ньому, реєстрацію дитини в електронній системі охорони здоров’я. Реєстрацію місця проживання дитини можна оформити при отриманні свідоцтва про народження дитини у ЦНАПі. У 2020 році надано 5 таких послуг.
Ефективна робота ЦНАПу полягає не тільки в якісному наданні безпосередньо адмінпослуги, але й в якісному обслуговуванні. Останнє включає в себе і задоволення потреби, наприклад, у виготовленні копії документів або здійсненні платежу за отримання адмінпослуги. У приміщенні встановлено термінал “ОщадБанку”, де громадяни можуть здійснити платіж. Активно використовується заявниками сервіс онлайн-платежів, що надаються банками. В таких випадках адміністратори здійснюють перевірку оплати адмінпослуги через державний сервіс перевірки платежів “check.gov.ua” послуга ксерокопіювання у приміщенні ЦНАП надається КП “Інформаційно-розрахунковий центр”.
Для оцінки роботи адміністраторів центру в приміщенні встановлено скриньки, де відвідувачі можуть залишити відгук. У вільному доступі є книга відгуків та пропозицій. Усі зауваження, висловлені відвідувачами, та їх причини аналізуються на виробничих нарадах колективу. За рік роботи в такому оцінюванні взяли участь 1517 відвідувачів.
“Нам є і далі куди рухатись, розвиватись, є бачення і плани, які хочеться втілювати в життя для розбудови нашого ЦНАПу. Найперше і найбільш термінове завдання – здійснити усі необхідні організаційні заходи щодо забезпечення прийому усіх жителів територіальної громади та повноцінної роботи територіального підрозділу.
Актуальним питанням та вимогою часу є забезпечення можливості надання послуг онлайн, вивчення питання та організація створення “Кабінету користувача”, в якому можна отримати консультацію без відвідин ЦНАПу, перевірити підготовлені документи для отримання послуги.
Вивчаючи кращі практики роботи, ми повинні рухатись вперед, враховуючи вимоги та виклики сьогодення. Ми змінюємось і стаємо кращими. З командою однодумців, які готові працювати на результат, реально втілити усі проєкти”, – резюмує Алла Троць.